تخفیف همواره یکی از جذابترین راههای جذب مشتری بوده، اما تخفیفای پوشالی و غیرحقیقی میتوانند به شهرت شرکتها ضربه زده و مشتریان را دلسرد کند. داستانی که این بار اسنپ مارکت با آن درگیر شده است.
اگر به خاطر داشته باشید، در چند سال گذشته رویدادهای حراجمعه وبسایتهایی مانند دیجیکالا یا بامیلیو (که حالا امتیاز آن واگذار شده) با جنجالهای زیادی همراه بوده است. کاربران در شبکههای اجتماعی با ارائه اسنادی، از افزایش قیمت کالاها پیش از حراجمعه در این وبسایتها پردهبرداری کردند، به گونهای که حتی پس از اعمال تخفیفات نجومی این رویداد، باز هم قیمت نهایی از قیمت حقیقی کالاها گرانتر بود. این نمونه از تخفیفات به ظاهر جذاب و در واقع پوشالی متأسفانه در میان جامعه فروشگاههای اینترنتی در ایران به وفور یافت میشود. در جدیدترین نمونه شاهد ارسال کدهای تخفیف غیرواقعی از سمت اسنپ مارکت برای مشتریان هستیم.
کاربری در حساب توئیتر خود تصویری از پیامک کد تخفیف مدتدار اسنپ مارکت را منتشر کرده و در توضیح آن گفته است:
شما توی این متن هیچ اسمی از سفارش اول میبینید؟ من بخاطر این تخفیف 133 هزار تومن سفارش دادم، موقع پرداخت گفت “این تخفیف مخصوص خرید اول است.” سفارش قبلی من رو هم خودشون کنسل کردن. اینجوری مشتریاتونو در اولویت میذارید؟